Välkommen till mina sidor

Leta i den här bloggen

fredag 9 juni 2023

Måla schabloner och kläckningsfacit

 Köpte 20 markstenar att ha som tyngd på apideorna. Gråa och lite sådär anonyma. 
För att göra dom lite mer intressanta och för att folk skall förstå att dom tillhör renparningsområdet på Käringön har jag målat två olika schabloner.

En föreställande en drottning och den andra en drönare, om man har lite fantasi vill säga 😄. Tycker mer att det liknar en humla... Men jag är nöjd med resultatet




Sedan har jag plockat ut alla drottningceller som jag satt in i div avläggare, samhällen och apideor och kan då konstatera att alla utsatta celler har kläckts, ingen har blivit uppbiten i sidan. Går nu bara parningen bra så är jag supernöjd. 


Blåmesens ungar är snart färdiga att lämna holken.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar