Välkommen till mina sidor

Leta i den här bloggen

onsdag 10 juli 2024

Märkning av oparade drottningar

 Allteftersom drottningarna kläcks fram i äggkläckaren så märker jag dom med årets färg, grön. Genom att märka dom nu så blir det så mycket lättare att hitta dom i Apideorna. Jag försöker få ut dom i Apideorna så fort som möjligt. Ju nykläcktare drottningarna är,  desto lättare blir dom accepterade av arbetsbina. 

Dom får även en liten droppe honungsvatten i cellkoppen att äta, i väntan på att bli utplacerade. Vädret är under all kritik med täta regnskurar ☔, man får passa på att sätta ut dom när det är uppehåll.

Imorgon kommer jag att göra en koll så att alla ungdrottningar har blivit accepterade, om inte så kommer jag ha ett antal ungdrottningar som jag kan ersätta dom med. Det finns 27 puppor och jag har bara 18 Apideor.

Man kan tycka att drottningarna ser ljusa ut för att vara nordiska men de är bara när dom är nykläckta, när dom blir lite äldre så blir dom mörka.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar