Välkommen till mina sidor

Leta i den här bloggen

fredag 15 juni 2012

Antagningskontroll, omgång 3

Döm om min förvåning när jag kontrollerade odlingslisterna som jag satte in igår!
9/14 cellkoppar var påbörjade på den som jag larvat om och 0/15, noll, nada på den urskurna vaxlisten som jag inte larvat om utan bara satt dit.
Vad gick snett med denna? Trodde att resultatet skulle bli tvärt om?
Skönt att veta att jag inte behöver vänta mellan skapandet av starterlådan och omlarvningen!

Satte tillbaka starterlådan till modersamhället med ett spärrgaller emellan.

Passade även på att sätta ut mina nya parningslådor och fylla dom med yngel/honungsramar och mellanväggar. Satte dom på samhälle nr 1 och 5.
I morgon skall jag sätta ut dom kläckfärdiga cellerna.

Fixade även på lite färgad eltejp på lådorna för att hjälpa ungdrottningarna hitta rätt.
Det blev ganska snyggt....   ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar